פלאש, קידום אתרים ואופטימיזציה - שימוש נכון בפלאש באתר
סרטוני פלאש יכולים להיות דבר נהדר. הם יכולים למשוך את העין בצורה טובה יותר מאשר אתרים סטטיים "משעממים",
והם יכולים לספר סיפור טוב יותר מאשר אתרי טקסט.
אך למרות זאת, השימוש בסרטי פלאש גורע בדירוג האתר במנועי החיפוש.
מאמר זה מתאר את ההשלכות וההמלצות כאשר משתמשים בפלאש באתר.
ישנם אתרי פלאש טובים רבים, אתר דיסני לדוגמא, שאינם נפגעים מכך שהם בנויים בפלאש, אך למרות זאת, כל עוד האתר שלך
אינו מוכר כחברת דיסני, שימוש מוגזם בפלאש יכול לפגוע בדירוגו במנועי החיפוש.
דבר זה נובע מהסיבה הפשוטה, שהרובוטים של מנועי החיפוש אינם מסוגלים "לקרוא" פלאש. כאשר רובוט של מנוע חיפוש נתקל בפלאש,
הוא אינו "רואה" דבר, אפילו אם הסרטון כולל טקסט רב בתוכו.
למרות זאת, לפלאש יש גם נקודות טובות. כפי שהזכרתי מקודם, פלאש יכול להפוך את חווית הגלישה באתר למשהו ייחודי ומעניין.
אז נשאלת השאלה - כיצד מאזנים בין הרצון לקבל דירוג גבוה לבין הרצון להרשים את הלקוח?
ובכן, נציין כאן מספר קווים מנחים:
ככל שקיים פחות פלאש באתר - כך יותר טוב.
ניתן להשתמש בפלאש בכדי להדגיש הודעות חשובות.
אם כבר קיים שימוש בפלאש, יש למקם אותו במקום שבו לא ניתן יהיה להתעלם ממנו.
יש לדאוג שגודלו של הפלאש לא יעלה על רבע מהמסך.
אל תשתמש בפלאש בכדי לספר סיפור. השתמש בו בכדי להדגיש אותו.
אם אתה מוכר מוצר - אל תלאה את הגולשים עם פרטים טכניים בפלאש - העצם את יכולות המוצר ועזוב את המפרט הטכני לדפי ה-HTML.
לא להגזים בכמות הפלאש - ככל שקיים פלאש רב יותר באתר, כך גם זמן טעינת האתר.
לרבים מהגולשים ישנה סבלנות מועטה והם עלולים לנווט לאתר אחר.
כשמנועי החיפוש מזהים שהגולש חזר מהר לדף החיפוש, ערכו של האתר עלול לרדת.
כפי שאתה רואה, פלאש הוא לא כזה נורא, ברגע שעושים בו שימוש נכון, כלומר שהשימוש שנעשה בפלאש באתר לא יהיה מוגזם ולא יתפוס את רובו של הדף.
כמו כן אין לשים מידע העשוי להיות חשוב למנועי החיפוש, בסרטון הפלאש.
אם חשוב לך שיראו ויתייחסו לסרטון הפלאש, אל תמקם אותו במקום שבו שמים בדרך כלל
פרסומות, כמו בראש הדף, אלא במקום שונה, בהמשך לטקסט מסוים, וזאת במטרה להדגיש את תכנו.
אם תעקוב אחר קווים אלו, סרטוני הפלאש יכולים לתת נופך שונה וייחודי לאתרך.
סרטוני פלאש יכולים להיות דבר נהדר. הם יכולים למשוך את העין בצורה טובה יותר מאשר אתרים סטטיים "משעממים",
והם יכולים לספר סיפור טוב יותר מאשר אתרי טקסט.
אך למרות זאת, השימוש בסרטי פלאש גורע בדירוג האתר במנועי החיפוש.
מאמר זה מתאר את ההשלכות וההמלצות כאשר משתמשים בפלאש באתר.
ישנם אתרי פלאש טובים רבים, אתר דיסני לדוגמא, שאינם נפגעים מכך שהם בנויים בפלאש, אך למרות זאת, כל עוד האתר שלך
אינו מוכר כחברת דיסני, שימוש מוגזם בפלאש יכול לפגוע בדירוגו במנועי החיפוש.
דבר זה נובע מהסיבה הפשוטה, שהרובוטים של מנועי החיפוש אינם מסוגלים "לקרוא" פלאש. כאשר רובוט של מנוע חיפוש נתקל בפלאש,
הוא אינו "רואה" דבר, אפילו אם הסרטון כולל טקסט רב בתוכו.
למרות זאת, לפלאש יש גם נקודות טובות. כפי שהזכרתי מקודם, פלאש יכול להפוך את חווית הגלישה באתר למשהו ייחודי ומעניין.
אז נשאלת השאלה - כיצד מאזנים בין הרצון לקבל דירוג גבוה לבין הרצון להרשים את הלקוח?
ובכן, נציין כאן מספר קווים מנחים:
ככל שקיים פחות פלאש באתר - כך יותר טוב.
ניתן להשתמש בפלאש בכדי להדגיש הודעות חשובות.
אם כבר קיים שימוש בפלאש, יש למקם אותו במקום שבו לא ניתן יהיה להתעלם ממנו.
יש לדאוג שגודלו של הפלאש לא יעלה על רבע מהמסך.
אל תשתמש בפלאש בכדי לספר סיפור. השתמש בו בכדי להדגיש אותו.
אם אתה מוכר מוצר - אל תלאה את הגולשים עם פרטים טכניים בפלאש - העצם את יכולות המוצר ועזוב את המפרט הטכני לדפי ה-HTML.
לא להגזים בכמות הפלאש - ככל שקיים פלאש רב יותר באתר, כך גם זמן טעינת האתר.
לרבים מהגולשים ישנה סבלנות מועטה והם עלולים לנווט לאתר אחר.
כשמנועי החיפוש מזהים שהגולש חזר מהר לדף החיפוש, ערכו של האתר עלול לרדת.
כפי שאתה רואה, פלאש הוא לא כזה נורא, ברגע שעושים בו שימוש נכון, כלומר שהשימוש שנעשה בפלאש באתר לא יהיה מוגזם ולא יתפוס את רובו של הדף.
כמו כן אין לשים מידע העשוי להיות חשוב למנועי החיפוש, בסרטון הפלאש.
אם חשוב לך שיראו ויתייחסו לסרטון הפלאש, אל תמקם אותו במקום שבו שמים בדרך כלל
פרסומות, כמו בראש הדף, אלא במקום שונה, בהמשך לטקסט מסוים, וזאת במטרה להדגיש את תכנו.
אם תעקוב אחר קווים אלו, סרטוני הפלאש יכולים לתת נופך שונה וייחודי לאתרך.